Nog maar 2 maanden! - Reisverslag uit Owings, Verenigde Staten van allison leijnse - WaarBenJij.nu Nog maar 2 maanden! - Reisverslag uit Owings, Verenigde Staten van allison leijnse - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 maanden!

Blijf op de hoogte en volg allison

18 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Owings

Het is ondertussen alweer 4 maanden geleden dat ik wat geschreven heb dus het werd wel weer eens tijd voor een update.

Om te beginnen waar ik was gebleven was, de cultural fair was erg geslaagd, we hadden een stand met stroopwafels, drop, pannekoekjes enz. er waren heeel veel mensen opaf gekomen en het was leuk om te doen. Ik uiteraard in mijn Ajax shirt om het beste gedeelte van Nederland te vertegenwoordigen ( Amsterdam ).

Daarna heb ik het rustig aan gedaan voor 3 weken want de volgende 4 weekenden zouden erg druk worden.

28 Mei ging ik naar Chicago!! Ik had er super veel zin in en die zaterdag ochtend vroeg opgestaan met Maike om een Uber te bestellen, maar omdat het zo vroeg was en we best ver van de stad zitten waren er geen Ubers beschikbaar, wij alle taxi services gebeld om 5 AM maar niemand was beschikbaar, ik hoorde mijn host mom boven met Benjamin, dus ik haar lief aangekeken en ze was zo lief om ons naar het vliegveld te brengen. Dus na alle stres eindelijk op het vliegveld. Na een korte vlucht waren we in Chicago aangekomen! Super mooie stad!!! We hadden een airbnb appartement dat best afgelegen lag maar goed het was maar 1 nachtje. Nadat we onze spullen daar hadden afgezet zijn we de stad in gegaan, we hebben een boot tocht gedaan en daarna wilde we rond zonsondergang bij de skydeck omhoog gaan ( dit was een heel hoog gebouw met een stukje van helemaal glas dan kon je naar beneden kijken ), de rij hiervoor was 3+ uur dus toen hebben we besloten om de volgende ochtend als eerste voor de deur te staan. Daarna zijn we de beroemde deep dish pizza gaan eten hiervoor moesten we ook weer 1 uur wachten voor een plekje en 1 uur voordat de pizza klaar was. Dat hadden we er dan wel voor over. Daarna hebben we rond 9 een uber naar het appartement genomen en zijn we snel gaan slapen aangezien we al sinds 5 AM op waren. De volgende dag zijn we weer vroeg opgestaan om om 8 uur bij de skydeck voor de deur te staan, we hadden maar 2 mensen voor ons dus dat was wel lekker. Eenmaal daar boven aangekomen was het super mooi uitzicht! Nadat we 1000 foto's gemaakt hadden en we genoten hadden van het uitzicht zijn we eruit gelopen en hebben we de hop on hop off bus gedaan en wat is Chicago een mooie stad zeg! het was heerlijk weer dus dat hadden we echt getroffen want het zou het hele weekend regenen en het was zonnig met 25 graden dus dat was top! Het was ook erg gezellig met Maike en was een top weekend.

Het weekend erna was het alweer tijd voor mijn volgende trip. Myrtle Beach/ Roadtrip. Milena had mij gevraagd om samen met haar, Kim, Maria en Lisa een auto te huren en naar Myrtle Beach in South Carolina te rijden. Vrijdag avond na het werk gingen we dus onderweg in de huur auto. onderweg begon het echt heel hard te regenen en gingen we schuilen bij een verlaten bezine station erg horrorfilm achtig! en uiteindelijk kwamen we om 5 AM aan bij het appartement. Dit was echt prachtig!! op 9 hoog aan het strand met mooi uitzicht over de zee. Nu snel slapen! de volgende ochtend vroeg opstaan om naar het strand te gaan, super relaxt gelegen en in de middag ben ik samen met Lisa naar het centrum gelopen wat ook erg mooi was, daarna hebben we de andere meiden weer ontmoet en zijn we allemaal uiteten geweest, de volgende dag hebben we nog even op het strand gelegen en toen weer opweg naar huis, onderweg nog even bij een onbeperkt lunch buffet gegeten en vooral heeel hard meegezongen met muziek. Het was echt een super gezellige trip en was erg leuk om de meiden te leren kennen.

Het weekend erna was er geen trip maar een dagtrip met Elja, Annapolis downtown is een super leuk stadje hier niet heel ver weg, we begonnen bij cheesecake factory lekker cheesecake eten, daarna lekker rond gelopen in Annapolis, toen zijn we weer terug gereden en hebben we de famous crabcake gegeten hier in de buurt, en we hebben afgesloten met een drankje bij de bar aan het strand hier! super geslaagde dag. Die donderdag ben ik naar Elja's huis gereden en hebben we een filmpje gekeken en afscheid genomen want zij ging helaas naar huis, maar niet voor altijd want ze woont in Andijk dus ik zie haar wel weer in Nederland.

De dag erna vrijdag moest ik alweer vroeg opstaan om om 7 uur op het bus station te staan. Dit keer had ik van te voren een taxi besteld zodat ik niet met hetzelfde probleem zou staan. Samen met Tabea ben ik toen naar het bus station gegaan. Daarna heb ik mijn klasgenoten weer ontmoet en zijn we in de bus naar de Niagara Falls gestapt voor mijn volgende weekendtrip! Super excited! Ik zat naast Carmina en Tabea zat voor ons met haar klasgenootje. We zijn nog gestopt voor Lunch samen met Oliver en Johannes hebben we bij de pizza hut gegeten. daarna weer verder gereden en toen kwamen we aan bij ons hotel. Kamers waren ingedeeld voor je maar je mocht wel invullen met wie je graag wilt. Ik zat op de kamer met Carmina, Tabea en nog een Nederlands meisje wat we nog niet kenden, Joyce. Ik had in de bus al opgezocht waar de dichtstbijzijnde alcohol store was want ik kon niet wachten om weer lekker een avondje te gaan drinken en uitgaan was al tijden niet meer gebeurt. Oliver ging met ons mee en daarna hebben we eten gehaald en zijn met met z'n 5e op onze kamer gaan drinken en vuurwerk kijken en daarna met Carmina en Oliver uit geweest was erg gezellig! De volgende dag gingen we weer op tijd op pad! De Niagara Falls bekijken! Met Tabea, Carmina en Joyce, en wat waren ze mooi!! We hebben een boot tocht gedaan en op het hurricane deck gestaan ( een deck vlak onder de falls ) wat zijn ze krachtig! En natuurlijk met zo een achterlijke regencape aan. Super gezellige dag! daarna wat gegeten en gingen we terug naar het hotel. Het was toen 6 uur en we hadden besloten om even een dutje te doen tot half 8, ik kon niet slapen en toen werd het half 8 en toen deden ze de wekker uit en gingen verder slapen, ik verveelde me dus ging maar bij Oliver en Johannes drinken, om 10 uur werd Carmina maar eens wakker dus kwam ze ook naar Oliver zijn kamer ondertussen was het daar al lekker druk en gezellig, toen zijn we naar een karaoke bar gegaan en hebben we lekker gezongen! Was weer een geslaagde avond. De volgende dag moesten we alweer terug.

Na een weekendje rust was het alweer juli. Vrijdag 1 juli ging ik samen met Tabea en Gislaine naar een bar bij ons in de buurt, even lekker dansen! en heel spontaan zij ik willen jullie ergens naar toe dit weekend? ehm ja is goed werd er gezegd en waar gaan we dan heen? Ocean City? ( een badplaats ongeveer 3 uurtjes rijden ) ja dat is goed. Dus de volgende ochtend zaten we al vroeg in de auto opweg naar Ocean City. Super leuk! een roadtrip naar OCean city, we hebben lekker op het strand gelegen, gegeten, gedronken, gezongen. De volgende dag regende het helaad dus gingen we maar naar Finding Dory, en daarna was het gelukkig gestopt met regenen en gingen we naar het strand, was nog wel wat koud maar wel super leuk! Daarna gingen we naar huis. In ons eigen bed geslapen en toen ging ik met Gislaine naar DC voor 4th of July fireworks. Daar hebben we Milena, Kim, Lily en Simon nog even gezien, het was erg mooi vuurwerk alleen het hard zo hard geregend dat we allemaal zijknat waren.

Dat weekend erna waren Diana en Eric naar een bruiloft in Philadelphia. Ik was dus alleen met de jongens dat was erg leuk maar ook vermoeiend. Cindy heeft mij wel erg geholpen.

Het weekend erna was het helaas tijd om afscheid te nemen van een van mijn vriendinnen, Maike's jaar zat erop en ging naar huis. Ze gaf nog wel een feestje met de nieuwe aupair voor haar gezin Lisa. Ze hebben een huis aan het water met heel veel crab. Dus er werd vers crab gevangen en gekookt en natuurlijk ook zelf geopend en gegeten. Het was erg lekker maar vond het niet leuk om te doen. 1 x nooit meer. eet het wel als het al voor me eraf gehaald is. Maar wel erg gezellig met de meiden. En toen moest ik helaas afscheid nemen van Maike! Erg jammer dat ze weg is! gelukkig woont ze in Duitsland dus niet super ver weg!

Ik ben nog naar de Great Falls geweest dat was ook erg mooi maar heeeel warm!
Verder ben ik nog bezig met Museum classes om mijn punten te halen voor school.
Ben ik veel met vrienden gewoon gezellig dagjes weg of filmpjes kijken.
Ook Laura die ik al ken uit Enkhuizen spreek ik mee af! ook erg gezellig!

Met de kinderen en het gezin gaat alles goed! Ik heb in Juli het gesprek gehad met het gezin over verlenging. Ik heb besloten om in Oktober nog een maandje te gaan reizen en daarna lekker naar huis te gaan. Uiteraard erg lastig voor mij en het gezin want we zijn wel erg close samen en ik ga ze hier heel erg missen! En hun mij ook. Maar voor mij de beste keuze.
Danny heeft al vanaf midden juni vakantie dus heb nu elke dag 3 kids in huis zonder schema en vooral de laatste maand augustus is het erg moeilijk voor hem zonder zijn schema, dus maak ik veel uitstapjes met ze en houd ze bezig. Dat helpt wel maar ben blij als het 29 augustus is en hij weer naar school gaat. Vanaf die datum gaat ook Nathan naar een peuterspeelzaal 3 hele dagen in de week dus dan ben ik alleen met Benjamin.

In begin oktober ga ik een weekje op vakantie naar als het goed is New Orleans en Texas. Maar dat is nog niet geboekt.

Eind oktober ga ik samen met mama naar de west coast. Daar heb ik natuurlijk ook heel veel zin in!

Ik heb het hier enorm naar mijn zin en kan niet wachten op mijn reizen. Maar heb ook erg veel zin om eind november weer lekker naar huis te gaan.
Dit was een erg lange post maar had dan ook veel te vertellen.
De volgende post zal weer in Nederland zijn om jullie nog een laatste keer over mijn reizen te vertellen.

  • 18 Augustus 2016 - 04:24

    Irene:

    Hoi Allison,

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin! New orleans kan ik je zeker aanraden, zaten wij een week geleden (net voor de overstromingen in louisiana). Nashville is ook een erg leuke stad.

    Fijne tijd nog,
    Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Owings

allison

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1119
Totaal aantal bezoekers 8888

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 22 Oktober 2016

Au pair in Amerika

15 April 2014 - 16 Juli 2014

stage naar Barcelona

Landen bezocht: