NYC - Reisverslag uit Owings, Verenigde Staten van allison leijnse - WaarBenJij.nu NYC - Reisverslag uit Owings, Verenigde Staten van allison leijnse - WaarBenJij.nu

NYC

Blijf op de hoogte en volg allison

13 December 2015 | Verenigde Staten, Owings

Ik ben eerst nog met 2 Duitse meiden uit mijn buurt naar National Harbor geweest, hier hebben we rond gelopen, lekker gegeten en geshopt. Het was een erg gezellige dag.

Dezelfde 2 Duitse meiden gingen hetzelfde weekend als ons naar NYC.

Hele week gewerkt duurde wat langer als normaal omdat ik er erg veel zin in had. Toen was het eindelijk vrijdag avond! Opa heeft mij naar de metro gebracht en toen heb ik de metro naar het bus station gepakt. Op het bus station heb ik met Milena afgesproken. Daar waren ook de 2 Duitse meiden al die een latere bus als ons hadden. En toen moesten wij de bus in. Ik heb 3 uurtjes geslapen op vrijdag nacht en toen was het 4 AM en daar stonden we dan in NYC we zijn maar doorgelopen naar Time Square waar het net leek alsof het overdag was zoveel licht kwam er van alles af, behalve dan dat het hele plein leeg was! Toen zijn we ergens wat gaan eten, op de weg terug naar Time Square liepen we langs een Hop on Hop off bus kantoor. We hebben wat info opgedaan en toen in de Starbucks besloten dat we de bus zouden nemen. We hebben de hele dag door in de bus gezeten langs alle hoogte punten en af en toe eruit. Ook hebben we nog een stuk gevaren langs het Vrijheidsbeeld. Door Brooklyn en toen over de Manhattan bridge weer terug naar Manhattan. Daar hebben we een prachtige zonsondergang gezien over het water met het Vrijheidsbeeld op de achtergrond. Toen was het donker en zijn we richting Rockerveller centre gegaan, hier was het te druk om te lopen dus snel even gekeken bij de boom en schaatsplaats en snel weer weg. We hebben nog even geshopt en souvenirs gekocht en toen maar weer richting de bus. Bij de bus stop hebben we de Duitse meiden weer ontmoet en zijn we met ze 4e weer 5 uur in de bus terug gereden. Weer 3 uurtjes geslapen maar wel heel slecht. Toen heb ik met de 2 Duitse meiden een Uber naar huis genomen en toen heb ik tot 4 uur s'middags geslapen.

Thuis hebben we de kerstboom opgezet en zijn we met Hanukkah begonnen, Eric zijn ouders zijn joods en Diana haar vader is joods, ze zijn niet zwaar gelovig maar doen wel dit soort dingen.

Hier in Amerika hebben ze de elf on the shelf, dat is een elf die volgens de legende s'nachts tot leven komt om aan Santa Claus te vertellen of de kinderen wel lief zijn geweest. Wij hebben de joodse versie mensch on the bensch. Kinderen zijn er erg bang voor net als je in Nederland mee gaat naar Spanje kinderen braaf maakt. Alleen mijn kinderen snappen er niks van ze hebben nog niet eens besef van Santa Claus.

Het weekend erna (dit weekend) ben ik zaterdag ochtend naar de kinderboerderij geweest met mijn host family en vanaf daar ben ik door gegaan naar Washington DC want daar was Dayenne ( 1 van de Nederlandse meiden waarmee ik in het vliegtuig zat ) in DC en hebben we gezellig door het museum of national history gelopen van dezelfde keten als waar night at the museum is opgenomen. Daarna zijn we naar Georgetown cupcakes gegaan, daar word het programma DC cupcakes opgenomen van TLC. Hier hebben we cupcakes gekocht was erg lekker. Daarna hebben we een super leuk restaurantje gevonden waar we nog buiten konden zitten omdat het ook lekker weer was die dag. Milena kwam toen gezellig met ons mee eten. Daarna hebben we nog kerst versiering in de stad bekeken en toen heb ik de metro naar huis genomen.
Het was erg leuk om weer even met ze 3e door de stad te lopen en Nederlands te praten ook al ging het half Nederlands met Half Engels door elkaar.

Diana uitgerekend in Januari maar wij denken allemaal dat de baby in December nog gaat komen dus dat is ook al dichtbij.

Ik heb het hier erg naar mijn zin, ik heb het gevoel dat ik de kinderen veel kan helpen ontwikkelen en ze zijn ook heel erg lief. Ook met de ouders, oma en oude nanny heb ik het erg leuk.

Het filmpje van NYC komt nog op Facebook.

  • 13 December 2015 - 19:20

    Debbie:

    Hoi Allison,
    Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin heb, en wat goed dat het pakketje
    Van je moeder is aangekomen. Ja zo zie je maar weer we lezen alles hoor ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Owings

allison

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8893

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 22 Oktober 2016

Au pair in Amerika

15 April 2014 - 16 Juli 2014

stage naar Barcelona

Landen bezocht: