Eerste 2 weken in de USA - Reisverslag uit Owings, Verenigde Staten van allison leijnse - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken in de USA - Reisverslag uit Owings, Verenigde Staten van allison leijnse - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken in de USA

Blijf op de hoogte en volg allison

01 November 2015 | Verenigde Staten, Owings

Ik ben nu inmiddels al bijna 2 weken in de USA, heb het super druk gehad dus nu werd het wel eens tijd voor een update.
Zaterdag 17 oktober heb ik een super leuk afscheidsfeest gehad met al mijn lieve vrienden en familie. Zondag de laatste dingen ingepakt en YEAAH het paste er allemaal in met genoeg gewicht!! Gek genoeg kon ik de hele nacht doorslapen totdat ik maandag dan eindelijk op avontuur ging.
Via de organisatie had ik al 3 Nederlandse meiden leren kennen die samen met mij naar New York zouden vliegen voor oriëntatie, wij gingen dus gezellig samen in het vliegtuig. Op het vliegveld werden wij gelijk in Amerikaanse stijl naar het hotel in Tarrytown gereden ( GCM Yukon XL zoek maar op op google).
Na de lange reis van 20 uur kwamen wij aan in het hotel. Daar moesten wij nog weer gaan zitten en naar een welkomst praatje luisteren, ik kreeg een envelop met daarin een kaartje: Gefeliciteerd jou host family heeft jou de New York City tour cadeau gedaan! dit wist ik niet maar dat was wel super leuk. Daarna mochten wij nog wat eten en naar onze kamers. Mijn kamer genootjes waren er al, een Braziliaans meisje en een Thais meisje, lieve meiden maar moeilijk mee te communiceren omdat hun Engels niet heel goed was. De volgende dag ging het wekkertje al weer vroeg, We waren met 2 grote groepen van bij elkaar 130 au-pairs, van over de hele wereld die verspreid zitten over heel Amerika. We hadden lessen van 8:00 tot 16:00 en om half 5 gingen we de New York City tour doen. Ik en Milena ( 1 van de Nederlandse meiden die ook vlakbij mij woont) hadden een mooi plekje vooraan en boven in de dubbeldekker. We hadden dus mooi uitzicht over waar we allemaal reden. Onze eerste stop was Rockerveller center, daar zijn we ook helemaal naar de top geweest dat was super mooi uitzicht met de zonsondergang. Daarna reden we door naar Time Square, hier zijn we er ook uit geweest, het lijkt op de foto's groter dan het is maar wel leuk met al die lichten en tv schermen. Daarna reden we langs allemaal bekende stukjes, ground zero, central park, 5th avenue enz. en onze laatste stop was Lady Liberty hier waren we alleen niet dicht bij en we konden haar amper zien omdat het al donker was.
We waren ongeveer 23:00 terug en de volgende ochtend ging om 6:30 het wekkertje weer, die woensdag hadden we les van 8:00 tot 18:30. Een hele lange dag dus. Na het eten gingen Milena en ik even rond lopen in de buurt, we hebben wat gedronken op een terras en daarna maar weer terug gegaan. Koffer weer ingepakt en gaan slapen want de volgende dag ging de wekker weer vroeg. Donderdag hadden we nog lessen van 8:00 tot 15:00 en daarna gingen we allemaal onze eigen richting op, ik zat nog in de trein met Milena, en een hele boel andere meiden die mijn kant op gingen maar niet super dicht bij mij in de buurt zitten.

Eenmaal aangekomen op het trein station stonden mijn host vader Eric en oma Cindy daar met een bos tulpen omdat ik uit Nederland kom. We moesten nog een uur rijden naar het huis maar gelukkig zijn het spontane mensen dus konden we gelijk leuk kletsen. Ze hebben me gelijk mijn kamer laten zien en mocht gelukkig gelijk slapen want ik was erg moe.
De volgende dag was de host moeder Diana alweer aan het werk toen ik boven kwam. Mijn kamer is in de kelder en ik heb ook mijn eigen badkamer. Toen ik boven kwam waren de kinderen Danny de oudste van 5 en Nathan de jongste van bijna 2 al wakker en ik heb hun gedag gezegd. Danny vond het gelijk leuk maar Nathan moest nog even wennen. Eric heeft mij een tour door het huis gegeven en wat regels laten weten. Toen Danny naar school was en Nathan wakker was van zijn middag dutje zijn we naar de supermarkt gegaan, en wat hebben die Amerikanen een keuze!!! een hele rij vol met cereal alle soorten en maten. Het is hier wel erg duur. Toen we thuis kwamen kwam Danny van school met de schoolbus die voor het huis stopt. Toen ik klaar was met werken ben toen op tijd naar bed gegaan en Diana kwam pas laat thuis dus die had ik nog steeds niet gezien. Zaterdag heb ik dan eindelijk Diana ontmoet. We zijn met z'n alle naar de dierentuin in DC geweest en daar vrienden van hun ontmoet. Dit was erg gezellig. In de avond heb ik met Diana en Eric een film gekeken en zondag heb ik lekker uit geslapen. Ik moest toen naar de supermarkt rijden met hun zodat ze konden zien of ik goed kon rijden en het was goed! wel even wennen in een automaat maar het rijd super relaxed. Zondag avond heb ik samen met Diana en Danny pompoen gesneden dat was erg gezellig.
Maandag begon dan mijn eerste werkdag. Ik werk ma tot vrij van 8:15 tot 17:30. Soms minder en soms langer, licht eraan hoe druk het is op de weg. Deze eerste week heb ik nog veel hulp van Cindy, Diana of Eric die thuis zijn. De kinderen raken al steeds meer aan me gewend maar ze testen me ook nog wel uit. Dinsdag was Diana thuis en die vertelde mij dat Danny in de ochtend voordat ik er was al naar me had gevraagd, of ik ook weer kwam die dag, dat is wel super leuk om te horen. Nathan was wat afstandelijk maar het gaat met de dag beter.
Vrijdag ben ik samen met Cindy, Danny en Nathan naar het zwembad gegaan, dit was super gezellig.
En zaterdag was het Halloween, ik ben overdag naar een winkelcentrum gegaan en lekker rond gelopen. Eind middag gingen we ons verkleden. Eric als tijger, Diana als panda (met een baby panda in haar buik omdat ze zwanger is), Nathan als aap en Danny als leeuw. Toen zijn we trick and threat gaan lopen, de kinderen en vooral in vond het erg leuk om mee te maken, het lijkt veel op sint maarten maar dan zijn alle kinderen verkleed en de huizen versierd.

De familie is erg lief en laten me op me gemak voelen, mijn bed slaapt lekker en de omgeving is erg mooi. Vooral nu met al de roze, rode herfst bomen.

Dit was beste een lange blog maar ik had nu ook veel te vertellen, ik ga nog 2 filmpjes maken van mijn afscheid en oriëntatie en die komen dan op mijn Facebook.

  • 01 November 2015 - 16:06

    Kim Joon:

    Leuk om te lezen Allie!
    Ik kijk uit naar je volgende blog.
    XXX Kim

  • 01 November 2015 - 16:26

    Wendy:

    Lieve Allison,
    Leuk om alles te lezen! En fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Als ik in Australië ben dan blijf ik je volgen hoor
    Liefs xx

  • 01 November 2015 - 23:26

    Oma:

    Hoi allison fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt, zware dagen in new york maar er komt vast nog wel een gelegenheid om er naar toe te gaan,groetjes van ons

  • 06 November 2015 - 19:02

    Debbie:

    Lieve Allison,

    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat, en dat de familie zo gastvrij is.
    Leuk hoor zo'n blog we blijven je zeker volgen.
    Veel plezier Dikke kus xxx Rob, Debbie en de meiden

  • 08 November 2015 - 20:25

    Marielle:

    Hey Allison,
    Wat super leuk om te lezen. Fijn dat je het naar je zin heb. Ben benieuwd naar je volgende verslag. Groetjes vanuit Hoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Owings

allison

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 8833

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 22 Oktober 2016

Au pair in Amerika

15 April 2014 - 16 Juli 2014

stage naar Barcelona

Landen bezocht: